HΜαρία Γιαρίκα είναι απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος άδειας άσκησης επαγγέλματος (234895-24/03/21). Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο αντικείμενο της αναπτυξιακής και εφηβικής υγείας (MSc “Strategies of Developmental and Adolescent Health”), στην Ιατρική Σχολή Αθηνών, με ειδίκευση στην «Εκπαίδευση – Ψυχοκοινωνική Υγεία και Ανάπτυξη Υπηρεσιών για Παιδιά και Εφήβους».
Στα πλαίσια των σπουδών της, υλοποίησε πρακτική άσκηση στο 2ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Γ’ Αθήνας, στην Εταιρεία Ψυχοκοινωνικών Μελετών «ΠΛΟΕΣ», στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών-Νοσοκομείο Παίδων «Π. & A. Κυριακού», στο Τμήμα Ψυχιατρικής Παιδιών και Εφήβων του Γ. Ν. Ασκληπιείου Βούλας, καθώς και στο Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Προνόη» του Δήμου Κηφισιάς-ΟΚΑΝΑ.
Έχει παρακολουθήσει ετήσιες μετεκπαιδεύσεις στο αντικείμενο της παιδοψυχολογίας, όπως «Ψυχοπαθολογία παιδιού και εφήβου» (ΕΛΕΠΨΥΣΕΠ) και «Ψυχική Υγεία παιδιών και εφήβων» (ΓΝΑ Ευαγγελισμός), καθώς και επιμορφωτικό πρόγραμμα γύρω από τη θετική γονεϊκότητα “P.E.T.: Parent Effectiveness Training” (Gordon Hellas).
Τα τελευταία χρόνια εργάζεται σε κέντρα ειδικών θεραπειών και συνεργάζεται με ιδιωτικό γραφείο στα νότια προάστια. Παρέχει ατομικές συνεδρίες ψυχολογικής υποστήριξης σε παιδιά και εφήβους με συναισθηματικές ή και αναπτυξιακές διαταραχές, ενώ υλοποιεί ψυχοπαιδαγωγικά προγράμματα και ομάδες ανάπτυξης κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά προσχολικής/πρωτοσχολικής ηλικίας. Παράλληλα, αναλαμβάνει συμβουλευτική γονέων και έχει συντονίσει ομιλίες ευαισθητοποίησης για γονείς και εκπαιδευτικούς. Τέλος, έχει εργαστεί ως συνοδός παράλληλης στήριξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Η προσέγγισή της εστιάζει στη διασφάλιση ενός πλαισίου κατανόησης, άνευ όρων αποδοχής και εμπιστοσύνης, το οποίο επιτρέπει την καλλιέργεια του δυναμικού των παιδιών και των εφήβων και προάγει την ομαλή ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη.